Αγοράστε φωτοβολταϊκά online από το leditnow.gr και εξοικονομήστε ενέργεια με τις καλύτερες λύσεις για το σπίτι σας.

Φωτοβολταϊκά Στην Κύπρο: Μία Βιώσιμη Λύση για τα Σχολεία

Το Ποσοστό Ένταξης των Σχολείων

Από τα συνολικά 736 σχολεία στην Κύπρο, το 70% έχει ήδη εξοπλιστεί με φωτοβολταϊκά συστήματα, που μεταφράζεται σε 516 σχολεία. Ωστόσο, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι περίπου το 30% των δημόσιων σχολείων δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για την εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος.

Καταγραφή και Πληροφορίες

Η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, απάντησε σε κοινοβουλευτική ερώτηση της Βουλεύτριας Αλεξάνδρας Ατταλίδου, αναφέροντας ότι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων έχει ολοκληρωθεί σε 516 δημόσια σχολεία στην Κύπρο.

Τεχνικές Παράμετροι

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μαραγκό, Προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, πραγματοποιήθηκε παραμετροποίηση από την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ). Μόνο σε αυτά τα 516 σχολεία μπορούν να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά συστήματα, γεγονός που υποδεικνύει τις τεχνικές προϋποθέσεις που απαιτούνται.

Ολοκλήρωση Εγκατάστασης

Η υπουργός Μιχαηλίδου επισημαίνει ότι η διαδικασία τοποθέτησης αυτών των ηλιακών συστημάτων ολοκληρώθηκε το 2023 και ότι η συνεργασία με την ΑΗΚ ήταν καθοριστική για την επιτυχία αυτό το έργο.

Στρατηγική Ανάπτυξης και Οικονομίας

Το έργο της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών έχει συνοδευτεί από ένα κόστος περίπου €7.000.000 και αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Αυτό το σχέδιο εντάσσεται στον Άξονα Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση, στοχεύοντας στην ενίσχυση της βιωσιμότητας της εκπαίδευσης στην Κύπρο.

Κατανομή Συστήματος ανά Περιοχή

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα φωτοβολταϊκά έχουν τοποθετηθεί σε διάφορες περιοχές της Κύπρου, όπως φαίνεται παρακάτω:

  • 143 σχολεία στη Λευκωσία
  • 102 σχολεία στη Λεμεσό
  • 73 σχολεία στη Λάρνακα
  • 42 σχολεία στην Πάφο
  • 31 σχολεία στην Αμμόχωστο

Προηγούμενα Σχέδια Εγκατάστασης

Επιπλέον, 111 σχολεία είχαν ήδη εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα πριν το 2020 μέσω άλλων προγραμμάτων χορηγίας. Αυτή η ιστορική βάση κρίνεται σημαντική, καθώς καταδεικνύει τη μακροχρόνια δέσμευση της Κύπρου στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Περιορισμοί Εγκατάστασης

Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι η δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κτηριακές προδιαγραφές των σχολικών εγκαταστάσεων. Σημαντικοί παράγοντες είναι η καταλληλότητα των οροφών και τα ενεργειακά χαρακτηριστικά των εγκαταστάσεων.

Η Σημασία της Βιώσιμης Ενέργειας

Καθώς η Κύπρος προχωρά στην ενσωμάτωσή των φωτοβολταϊκών συστημάτων, η βιωσιμότητα και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος γίνονται προτεραιότητα. Η ηλιακή ενέργεια προσφέρει ένα βιώσιμο μέλλον για τις νέες γενιές.

Αναγκαία Υποστήριξη για τα Λοιπά Σχολεία

Η ύπαρξη φωτοβολταϊκών συστημάτων σε μόλις 70% των σχολείων δείχνει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για ανάπτυξη και επένδυση. Ο υπουργός Παιδείας προγραμματίζει αναγκαία έργα ώστε να αναβαθμιστούν οι υποδομές των εναπομεινάντων σχολείων.

Συνεργασία με Αρμόδιους Φορείς

Η συνεργασία με την ΑΗΚ και άλλους αρμόδιους φορείς είναι κρίσιμη για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η συνεργασία αυτή αναμένεται να φέρει θετικά αποτελέσματα στην επόμενη φάση της εγκατάστασης.

Κοινωνική Ευθύνη και Ευαισθητοποίηση

Η ενσωμάτωσις των φωτοβολταϊκών στα σχολεία αποτελεί παράδειγμα κοινωνικής ευθύνης και συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της εποχής για βιώσιμη ενέργεια. Η εκπαίδευση είναι η βάση για τον αναπτυξιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Επικείμενες Πρωτοβουλίες

Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να επεκτείνει τα προγράμματα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε περισσότερα σχολεία, εξασφαλίζοντας ότι και τα τελευταία εξ αυτών θα έχουν τη δυνατότητα να ωφεληθούν από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Συμπέρασμα

Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στα δημόσια σχολεία της Κύπρου αναδεικνύει τη δέσμευση της κυβέρνησης στην πράσινη μετάβαση και την επιλογή βιώσιμων λύσεων. Είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι αυτή η κίνηση αποτελεί μια βασική στρατηγική στην προσπάθεια για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, παρά τις προκλήσεις που παραμένουν για το υπόλοιπο 30% των σχολικών μονάδων.

πηγή